Warkocze na szydełku




Użyłam większego szydełka i
nie wyszła tak jak powinna, ale mi się podoba.

Wzór: Robótki Ręczne
nr 7-8/2009.
Średnica: 54 cm.
Czas pracy: 38 godz.






Na łuku między półsłupkami zrobiłam odpowiednią ilość łańcuszków, które splotłam w warkocz, to wyglądało mniej więcej tak:
  • półsłupek  wbity w  pierwsze oczko łuku, 
  • kilkadziesiąt oczek łańcuszka,
  • półsłupek na łuku, 
  • kilkadziesiąt oczek łańcuszka itd. do uzyskania 9 łańcuszków w środkowej części serwetki.
Z każdych trzech łańcuszków zaplotłam jeden warkocz, w następnym okrążeniu połączyłam warkocze z łukami za pomocą półsłupków, tj.:
  • kilka oczek łańcuszka,
  • półsłupek w każdy z trzech łańcuszków, z których zaplotłam warkocz,
  • kilka oczek łańcuszka, itd.

8 komentarzy:

  1. Serweta bardzo ciekawa, a po naciągnięciu będzie się pięknie prezentować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie wiem jak powinna wyjść... :)
    Według mnie wygląda pięknie! Ciekawy wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna serwetka, takiego wzoru jeszcze nie widziałam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. prasowanie czy jak mówi Zula naciągnięcie wydobęcie całe piękno tej serwetki, która już teraz pięknie się prezentuje. Nie mam pojęcia jak miała wyglądać, ale mnie się taka podoba :))

    OdpowiedzUsuń
  5. To już "wersja" naciągnięta, powoli zaczynam doceniać próbki ściegu.
    Dzięki Kochane za miłe słowa!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jest śliczna ! Buziaki od starszej Pani
    Irena

    OdpowiedzUsuń
  7. Magdo, a to jest serwetka szydełkowa, bo oglądam ją sobie i oglądam i nie jestem pewna w jaki sposób ona mogła powstać?

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jestem w trakcie robienia tej serwety, zrobiłam część pierwszą i drugą a od jutra zabieram sie za część trzecią czyli obwódkę. Robi sie dość szybko oprócz rzędów gdzie trzeba splatać i wrabiać w łańcuszek. Mam nadzieje że wyjdzie mi tak ładna jak twoja.

    OdpowiedzUsuń